15 Mayıs 2013 Çarşamba

Kahvaltısız Olmaz!

ÖNCELİKLE KOCAMAN GÜNAYDIN

Keyifli sayılabilecek ama biraz da akşamdan kalma bir halde uyandım bugün. Evde ekmek yok. Koca kişisi okula gitmiş. Yani kahvaltıyı hazırlayacak kimse yok! Ne gam; ben zaten diyetteyim. Ekmek olunca yine de yerim ama yok, o halde başımın çaresine bakayım.

Dün marketten taze domates, biber, salatalık, dere otu, maydanoz almıştım. Buzdolabında onları görünce en sevdiğim kahvaltı geldi aklıma. Hemen kolları sıvadım. Sebzelerden birer tane, otlardan birer tutam yemek tabağına doğradım. Şu günlerde sirkeli suda bekletiyorum sebzeleri, pek bir titiz ev kadını oldum. Tahtaya vurun!

Ayrıca biraz beyaz peynir, biraz kaşar da doğradım. Çizik zeytin ve az tuzlu salamura siyah zeytin de ekledim tabağıma. Üzerine çörek otu. Limon, sirke ve yağ, diyetteyseniz çok az damlatın, özellikle yağı tabii. Sirke ve limon da diyette çok kullanılmamalı, eksik edilmemeli ama çok kullanılınca gerçekten mideyi zorluyor ve aç hissediyorsunuz haliyle. Geçtiğimiz dört buçuk ay bana diyet konusunda çok şey öğretti. Altı kilo verdim, şimdilik...

Tabağım hazır. Yani ana yemek oldu. Tatlıyı da akşam yapmıştım. Bir kilo çilek almışsam, tamamı bir türlü yenmez, çoklukla ertesi gün yarısı atılırdı. Bu sefer atik davrandım; yarım kilo çileği rondodan geçirdim. Üzerine yarım kilo şekeri de ekledim. 20-25 dakika kaynadıktan sonra marmelatım hazırdı. Tatlı niyetine, sanal reklam olmasın diye tabağın arkasına sakladığım grissinilerden iki tanesini marmelatıma batırıp yiyorum şu anda. Çayımı şekersiz içtiğim için böyle kaçamak yapıyorum bazen. Kusura bakmayın, ikram edemiyorum.

Demleme çay yapmadım. Aslında bu kahvaltıda çay aramıyorum ben ama gözünüze eksik görünmesin diye tepsiye poşet çay ekledim. Buyurun!

Kendime Not: Bu kadar yemek tarifi veriyorsun, paraya kıyıp düzgün servis takımı al! Bu Arcopal tabakları görmekten sen bile sıkıldın.
Size Not: Eğer akşam alkol aldıysanız kahvaltıda bu türden sebze ağırlıklı beslenmek çok iyi geliyor. Suyu da unutmayın. Şiddetle öneririm.







Bambolika in the kitchen serisinden
Engürü




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder