28 Haziran 2013 Cuma

Kuymak


Bizim evde peynir işlerine koca kişisi bakar. Kendisi bir kaza sonucu iş göremez raporu alınca, peynir almak ve türüne karar vermek bana kaldı. En son markete gittiğimde gözüme çarpan tel peynirini satın aldım. Normal yemesi de güzeldir ama kuymağa en çok yakışan peynirlerden biridir.

Uzun süre karnınızı tok tutan, kalori bombası bir Karadeniz yöresel yemeğidir, kuymak. Çayır biçme zamanı vazgeçilmezdir. Çünkü tırpanla veya orakla ot biçmek çok enerji gerektirir. Kuymakta da bu bolca bulunur.

Kuymak için dört element gerekir. Öyle ahım şahım zorluğu yoktur. Dört kişi için tahminen:

1. Üç dört kaşık tereyağı, biraz çiçek yağı da eklerim ben
2. Beş altı kaşık mısır unu, benimki organik yani memleketten, uzun süre kurtlanmadan dayanabilsin diye buzdolabında tutuyorum.
3. Bir kase kadar peynir, tel peyniri, kaşar, eski kaşar, Kars kaşarı, hepsiyle olur. Ayrıca peynirlerden harman yapınca daha lezzetli oluyor.
4. Bir çimdik tuz, bu peynirlerin tuzuna göre ayarlanır.

Yağımızı bakır sahana veya günümüzde teflon sahana alıyoruz. Ocağa oturttuğumuzda yağ eriyince, unu ekleyip kavrulmuş un kokusu elde edene kadar veya unun rengi dönene kadar kavuruyoruz. Bu aşamada yağa göre un ekleniyor aslında, karışım çok kuru ya da çok sulu olmazsa en iyisidir. Sonra üzerine yaklaşık bir su bardağı soğuk su dökeriz. Çok koyu olursa sulandırılabilir henüz. Topakları kalmayana kadar karıştırırız. Yanardağ gibi patlamalar oluşmaya başlayınca peyniri ekleriz. Karıştırırız. Sakız gibi olur karışım. Böylece pişmeye devam eder. Ben dibini kızarmış severim. O noktaya kadar pişirmeye devam ederim ki bütün pişme süresi yarım saat kadardır.
Kalorilerini hesaplamaya girişmedim. Ama yöntem belli bana kalırsa...

Bu tarifte çok iddialı değilim. Yaptığım yeniyor ama daha güzel yapanları biliyorum. Önerilere açığım yani...

Afiyet Olsun!

4 yorum:

  1. ellerine saglik :) cok sagol tarif icin hemen denemem lazim :)

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun...İnternette belki video bile bulabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. İzmir'de dostlarını bir araya getirdiğin kahvaltı saatlerini anımsadım. Sevgi ve özlemle :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler, benden de sevgi ve özlemle :)

    YanıtlaSil