28 Mayıs 2013 Salı

Fırın Poşetinde Tavuk İncik



Bir gün "Ah, bizim gençliğimizde yoktu böyle kolaylıklar!" diyen kayınvalidemin bu manidar cümlesini tekrar edeceğimi söyleselerdi, inanmaz, terslenirdim bile. Biraz şimdikileri küçümseme sezerdim ben bu cümlede. Zaten benim durumumu anlamasını bekleyemezdim ya... Bir yandan üniversitede öğrenci, bir yandan anne, bir yandan dört dörtlük ev kadını olmak zorunda kaldığım, yaşam enerjisi olarak keseden yediğim günleri anımsadım da... Fırın poşeti türünden kolaylıklar o zaman olsaydı, şimdi daha az yorgun hissederdim diye düşünüyorum.

Fırın poşeti öyle güzel bir icat ki, evde ne varsa, sebze ve/ya et, soslayıp içine doldur, pişir, nefis oluyor.

Bu sefer tavuk incik ve patatesle hazırladım fırın poşetini. İncik, derisi alınmış olduğundan daha düşük kalori verir diye düşündüm.

Malzemeler:

1. Bir kilo tavuk incik (kuzu incik de olabilir)
2. Bir kilo patates
3. Birkaç sivri biber
4. Bir veya zevke göre daha fazla havuç
5. Bir fırın poşeti
Eh, fırın da gerekir haliyle ama onu anlamışsınızdır. Yalnız öğrenci evinde olmayabilir fırın. Evli ve çocuklu olup üniversite bitirebilmiş bendenizden öneridir, alsınlar, bu pratik tarifle mucizeler yaratsınlar.

Sosu için: 

1. İki kaşık yoğurt
2. Bir kaşık salça, ben yarımını domates yarımını biber salçası olarak karıştırıyorum.
3. Bir-iki diş ince rendelenmiş veya dövülmüş sarımsak (Almanların bize   Knoblauchfresser-Sarımsak Otlayanlar- dediği kadar varım; her şeye sarımsak, her şeye...)
4. Birkaç kaşık limon suyu
5. Bir çay kaşığından az ve tatlı kaşığından çok olmamak kaydıyla, kekik, karabiber, pul biber, kimyon, biberiye, ayrıca taze zencefil; fındık büyüklüğünde ince rendelenmiş, bir defne yaprağı ve tuz.
6. Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ.



Sanırım bu sosun marifetiyle şu anda mis gibi koku geliyor mutfaktan. Verdiğim sos malzemelerini iyice karıştırın; fotoğrafta görüldüğü gibi bir kremanız olacaktır. Onu tavuk, elma dilimi şeklinde doğranmış patates, halka doğranmış havuç ve zevke göre doğranmış biberlerle güzelce harmanlayın.



Sonra bütün karıştırdıklarınızı fırın poşetine doldurun. Ağzını poşetlerle satılan tellerden biriyle kapatın. Böyle sosla bekletenler var. Ben bekletmeden fırına sürüyorum. Önceden ısıtılmış 180-200 derecelik fırında 45 dakika ile bir saat arasında pişmiş olur. Son 15 dakika takip edin. Zaten kızarma belirtileri verecektir. Sonra poşeti yandaki şekilde benim kesmiş olduğum gibi kesip yemeği servis edin.

Yanına cacık güzel gider. Gene sarımsak, özür...



ÖNEMLİ NOT: Poşeti fırına sürmeden bıçağın ucuyla birkaç yerini delin ki, pişme esnasında patlamasın!

Bambolika in the Kitchen
28. 05. 2013


Dün aynı sosla bütün tavuk pişirdim. Voilà! Tadı da harika oldu. Biraz daha fazla pişirmeliyiz tabii.




2 yorum:

  1. harika gorunuyor, ben de cok seviyorum bu posetleri ama ne yapsam nasil yapsam cok bilemiyordum, bu tarif iyi oldu :) sagol ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok güzel şeyler yaparsın sen. Yaratıcılığını katıp... Afiyet olsun ve afiyette olun güzel arkadaşım benim.

      Sil