30 Mayıs 2013 Perşembe

Yalancı Su Böreği



Uzun zamandır, verebildiğim son yarım kiloyu nasıl geri alırım diye dürtüklüyordu sanki içimden bir ses. Yenilmeyecektim ama gene de bir şeyler yapsam iyi olur diye düşündüm. İşte bu saikle yalancı su böreği yapayım bari dedim. Dışarıdan satın almaya kalksam gereğinden fazla yağlı olacaktı, evde gerçek su böreği açacak marifet bende yok. Birkaç kere çiğ börek açmışlığım var, o da koca kişisinin yardımıyla. Tabak büyüklüğüne gelince, elimle çekiştirmiştim.

Olabildiğince sade bir börek olup su böreğine de benzemesi çabası ile, internetteki bütün börek başlığındaki site ve blogları hatta forumları sörfledim. Sonunda şu malzemelerle böreği yaptım:

1. 5 Yufka
2. 1/2 Kilo lor peyniri
3. Yaprak aralarına sürmek için, 2 yumurta, yarım su bardağı çiçek yağı ve yarım bardak süt çırpılacak.
4. Bir şişe maden suyu
5. İsteğe göre susam ve/ya çörek otu

Yufkaları ikiye böldüm. Bir sıra yufka üzerine karışım ve lor eke eke dizdim. Her sıraya eskiden annemlerin yaptığı gibi  peynir koydum. Zaten bu şekilde yapmanın daha çok lezzet verdiğini de bazı forumlarda okumuştum. AAhh emek, ah emek; sevgi emektir, lezzet emektir... Gider bu...

Son yarım yaprağın üzerine kalan karışımı iyice sürdüm. Sonra bir porsiyon olabilecek gibi böreği dilimledim. Üzerine maden suyunu her yere eşit dökmeye özen göstererek gezdirdim. Susam ve çörek otu serpiştirip buzdolabına attım.

Bir saat buzdolabında bekleyen böreği 180-190 derecede yaklaşık kırk dakikada pişirdim. Sonuç aşağıdaki gibi oldu. Kalorisi bu kadar azaltılabildi ancak.

Voilà, az kalorili yalancı su böreğiniz.




Daha kesip tadına bile bakmadan sizler için bloğa ekledim. Mucize beklemiyorum ama güzel olmuştur yine de. Benim gibi kalori hesabınız yoksa lor peynirini, beyaz peynir ve kaşar olarak karıştırabilirsiniz. Yağ olarak tereyağını eriterek sürmek için hazırladığımız karışıma ekleyebilirsiniz. Dedim ya seçenekler artırılılabilir... Zevkinize ve hayal gücünüze kalmış.





Bambolika in the Kitchen (ne yazık ki yine)
30. 05.2013







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder