21 Mayıs 2013 Salı

Karnıkara à la Suisse

Güne doğal gaz sayacı denetçisinin ısrarlı zil sesiyle uyanmak hoş olmasa da gecikmiş ama sevimli bir günaydın yolluyorum size, Sevgili Okur. (Ay hep bunu söylemek istemişimdir; Sevgili Okur) Artık benim Kolombiya'dan bile okurlarım var. Son bir haftalık blog erişimlerim bana bu istatistikî bilgiyi verdi.(İtiraf ediyorum, blogda böyle bir veri çizelgesi olduğunu yakınlarda fark ettim). Hem de dört değişik sunucudan girildiğine göre Kolombiya'dan "en az dört" okur. Bende nasıl bir sevinç oluştu anlatamam. Anlatmak da istemiyorum. Kendim kendimi kıskandım bir an. Ciddi olmak isteyen yazar yanım, blog yazarı yanımı kıskandı; öyle bir şeyler oldu işte.

Günlük tutma ihtiyacımı da böylece giderdikten sonra, sizlere kendi kombinasyonum olan karnıkara yani börülce salatası veya piyazını iftiharla sunacağım.



Dikkat ederseniz başlıkta 'à la Suisse' dedim, bu İsviçre usulü demek oluyor. Böyle Fransızcamsı olunca ben kibarlaşıp az yiyorum. Yoksa sizlere efenim İsviçre'de zorunlu olarak iki sene Fransızca öğrettiler ama aklımda bu "à la" dan başka bir şey kalmadı diyemezdim herhalde. Apostroflu harfleri de klavyede yapamıyorum, affedin. (Düzeltme: öğrendim, Alt Gr ve virgül tuşları aynı anda basılınca oluyormuş)

Tarif son derece basittir.

Malzemelerimiz:

1. 250 gram haşlanmış karnıkara
2. Bir baş yeni mahsul soğan veya yeşil soğan, veya ikisi karışık
3. Birkaç sivri biber
4. Birkaç domates
5. Birkaç salatalık
6. Birer tutam dereotu ve maydanoz
7. Bir veya daha fazla küçük doğranmış kornişon turşu
8. Birkaç haşlanmış yumurta(zevke kalmış, isterseniz eklemeyebilirsiniz, vegan dostlar iletim sizedir)

Sosu için;
İşte burada a la Suisse devreye girer, sosu İsviçre'de öğrenmiştim. Karnıkaraya yakışır diye düşündüm ve haklı çıktım.
1. İki salata karıştırma kaşığı mayonez.
2. Bir tatlı kaşığı hardal
3. Birkaç kaşık sirke ki bunu da balzamik sirke olarak kullanırsanız, havasından yenmez. Hatta "balsamico  buu" deyin soranlara.
3. Birkaç kaşık limon suyu
4. Yarım çay bardağı kadar sızma zeytinyağı, bu da benim bu sosa katkımdır, onlar çiçek yağı kullanıyorlardı)
5. Bir diş rendelenmiş veya dövülmüş sarımsak
6. Karabiber, kimyon ve yakıştırabildiğiniz bilumum baharat, ben isot bile ekledim bu sefer.

Bunları özenle karıştırıyoruz. Doğradığımız sebzeleri, haşlanmış ve soğumuş börülceye ekleyip hepsini güzelce harmanlıyoruz.
Alın size Karnıkara a la Suisse. Bu isimle ikram ederseniz havanızdan geçilmez. Aklıma Yiğit Özgür'ün şu karikatürü geldi.




Güle güle gülünüz efendim. Bana müsaade...

Unutulan sonra anımsanarak eklenen mühim not: Evdeki bakliyatın tamamı bu tarifle tüketilmiş olup en az üç dört ay daha bu türden bir tarif vermeyeceğim. Hepimizin gözü aydın. Benim de... Şiştim yahu!

Bambolika in the Kitchen
21.05. 2013
Engürü


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder