21 Haziran 2013 Cuma

Dar Vakitte Küpçük Patates





Bu sabah ev ahalisi, Dursun kedimiz başta olmak üzre banyodan gelen bir gürültüyle uyandık. Aslında bugün bitirdiğim elimdeki dosyayı ilgili kişiye gönderebileceğim için gece çok rahatlamıştım. Yürümek de istiyordum. Fakat koca kişisi banyoda kayıp küvette kaburgasını incitince, her şey değişti tabii. Boşuna dememişler sabah ola, hayır ola! Yatarken yapılan planlar bile işe yaramıyor.
Adam doktora gitmek istemedi, kaburga incinmesi teşhisini ben koydum. Dışarıdan belirgin bir morarma hatta şişme bile yok. Hayır tanıdığım kadarıyla öyle kolay ölecek cinsten de biri değildir. Yani sinsi bir iç kanama olması mümkün değildir. İnsan, karısından teşhis beklerse olacağı budur. Oğlu onu acile götürmeyi önerdi ama gitmedi.
Neyse, evde onun üstlendiği bir dizi iş de bana yıkılınca bugün epey yoğun oldu benim için. Şeytan azapta gerek misali, ne zaman sıkışsam böyle yazasım hatta tarif veresim geliyor. Bugün yaptığım işleri saysam sıkılırsınız. Fakat özellikle gençlerin çok seveceği bir tarifim var. Biraz önce yedik, şimdi sizlere yetiştireyim ki, akşam yemek yoksa hemen hazırlayıverin.

Malzemeler her evde olan cinsten, endişeye mahal yok.

1. Bir kilo patates
2. Üç-dört domates
3. Üç-dört yumurta
4. 200-250 Gram kadar kaşar, eski kaşar, parmesan, veya eriyen herhangi bir peynir rendesi
5. Ben katmadım ama isterseniz küçük doğranmış  sucuk, salam, sosis
6. Tuz ve zevke göre baharat
7. Yarım bardak sıvı yağ
8. Kızartmak için büyükçe tava

Öncelikle patatesleri soyup yıkadıktan sonra, gerçekten çok küçük küpler halinde doğruyoruz. Tahminen yüzeyleri 1 cm'dir.  Yağı tavaya ekleyip kızdırıyoruz. Devamında doğradığımız patatesleri yağa ekliyoruz. Bu arada şu kızartmalar için özel kevgir kapaklardan aldım, gerçekten işe yarıyor. Öneririm. Bu aşamada sık sık çevirin.


Patatesler bu hale gelip içlerinde çiğ olmadığını anladığımızda, rendelenmiş domateslerimizi ekliyoruz. Beş dakika kadar öylece pişince çırpılmış yumurtaları ve en sonda rendelenmiş peynirimizi ekliyoruz. Tuz ve baharat serpince hazırdır. Salam, sosis türü şeyleri yumurta ile aynı zamanda eklersek yetiyor. O zaman baharat koymamanız daha doğru olur.

Benim koca kişisi ayranı çok sever hemen yanına rondoda ayran çırptım. Bizim rondo yayık ayran gibi yapıyor yoğurdu, sağolsun.

Hemen deneyin.
Afiyet Olsun Canlar...

Bambolika in the Kitchen
21.06.2013

TV'de herkesin bu Gezi olayları sırasında yakinen tanıdığı meşhur hortum reklamı var. Valla, komik ve yaratık gibi, suyu kesince toplanıyor. Yılan gibi auvvv....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder