7 Haziran 2013 Cuma

Çapuldaşlara Bir Kahvaltı Önerisi


Sevgili Çapuldaşlarım,

Kafam bozuk, ne yöresel ne de uzun çaba sarf etmemi bekleyen yemek yapamıyorum. Fakat bu kolay ama lezzetli yemekler yapamayacağım anlamına gelmiyor. Zaten benim yemek olayında mottom: "Kolay ve düşük kalorili olsun" dur, hepinizin bildiği gibi. Bu arada sizlere ilginç bir haber vereyim: Türkiye ve bütün dünya benim yeşil mercimek salatasını beklermiş meğer(70 milyon bizi izliyor'un blog versiyonu:), tarifim neredeyse 1000 erişim almış gözüküyor. Ya da herkes vegan beslenmeye yöneliyor. Hayvanlar alemine katkılarımdan ötürü kendimi kutluyorum.

Bugün sizlere buzdolabında yaptığım detaylı araştırma ve keşifler sonucu elde ettiğim, iki yumurta, 50 gram kadar örgü peyniri, koca kişisinin tereyağından aşırdığım bir tatlı kaşığı kadar yağla hazırladığım çapulcu tarzı bir kahvaltı önerisi sunacağım.

Bu iş için bir piknik tüpü ve bir teflon sahan asgari gerekli olandır. En güzeli bakır tavadır tabii. Ama bu bakır tavalar her sene kalay istediğinden, dedem rahmetli olalı beri bizler teflona geçtik. Ben dedeme kalaycılıkta körüğü çevirerek asistanlık yapmış biriyim. Lehim nasıl yapılır, nişadır nasıl eklenir falan hepsini öğrendim. Yoksa kalaycılık işine mi girsem, işsizliğim malum, kronik...



Seramik alaşımlı tavalar varmış şimdi. Dedem görse ne düşünürdü acaba? Bütün bu malzemeler kullan at türünde olduğu ve dedemin bir biriktirici olduğu düşünülürse hoşlanmazdı bundan, atmaya kıyamayacağından daracık evde anakamla bir kavga sebebi daha çıkardı. Oy nerelere geldim. Yumurtamıza dönelim!

Tavayı az kızdırıp tereyağını ekliyoruz. O da kendini salınca ince doğradığımız örgü peyniri (3 milimetre kalınlıkta) tavaya ekliyoruz. İtiraf ediyorum bunun aslı Hellim peyniri ile olur ama evde ne varsa onunla daha iyi olur seçeneği, benim favorimdir. Peynirler kızarma belirtisi verince çeviriyoruz ve iki yumurtayı üzerine özenle kırıyoruz. Sarıları dağıtana çok kızarım, biline. Böylece beyazlar iyice pişene kadar gerekli özeni gösteriyoruz sahanımıza. Öyle bırakıp gitmek, ilgisiz komak gibi eylemselliklere gelemez bu tarif, ona göre.
Üzerine ben isot serptim.



Lütfen es geçilmesin, yanında diyet de olsa asgari bir dilim ekmek ister bu. Siz daha fazlasını yiyin, beni yoldan çıkarmayın da... Hah işte bu yumurtayı çapulcu tarzı yemek gerekir. Ekmek banarak, hem direk tavadan yiyeceğiz ki dibini sıyırması keyifli olsun. Haydin banın ekmeği... Afiyet olsun...

Bazı haddini bilmez çapulcular, bu tavalarla ayrıca isyan sesleri çıkarıp bazı çevreleri rahatsız ediyorlarmış diye duydum. Ben seslerin yalancısıyım :P

Kalori tablosu:
2  Yumurta= 160 Kal
1 tatlı kaşığı tereyağı=100 Kal
1 büyük dilim çavdar ekmeği= 100 Kal
50 gram örgü peyniri, az yağlı kaşar gibi hesapladım= 200 Kal
(Toplamasını da siz yapın bir zahmet!)

Toplanınca işte o kadar kalori aldım ve zamanlama olarak bu öğlen yemeği sayılacağı için üç saat sonra alacağım ara öğüne kadar eminim acıkma belirtisi göstermeyeceğim. Yanına dilediğiniz kadar ot alabilirsiniz. Ben bir küçük bağ kadar dereotu ve maydanoz yedim. Ayıptır söylemesi...

Bunlar da kendi binamızın bahçesinde özenle bakıp(gözlerimden başka bir organ kullanmadım ama yine de emek verdim denilebilir:) büyüttüğüm kirazlar: Ara öğünüm benim.
Sizleri seviyorum.


Bambolika near the Kitchen
07.06. 2013




NOT: Her öğün yenebilen nadide bir tarif olup kendinizi kahvaltıyla sınırlandırmayınız. Akşam oluyor, akşam yemeğine de gider ki!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder