1 Nisan 2012 Pazar

Medine'yi Duydum!



Sevgileri sadece koşulsuz itaat edersen 

Bayramlarda elini öperdim dedemin. Bu kadar ağır mıydı? Yine indirdi kafama. Eline geçirdiği her şeyle vuruyor. İlk başlarda çok acıyordu... Ağzımı bağladılar, bağıramıyorum. Beni kurban edecekler anladım ama bu kadar eziyet etmemişlerdi ki geçen bayram kurbanlık koça. Namuslarını beş paralık etmişim. Nasıl yapmışım anlamadım? Kimsenin canını yakmadım ki ben? Hem suçluysak ona niye kimse bir şey demiyor? Babam bakıyor, sanki beni hiç kucağında hoplatmamış. Bakma baba, kurtar, kurtar dedemin elinden, çok acıyor. Vurma baba! Ne olur vurma!...

Karanlık...Başım zonkluyor. İçimden kanlar gidiyor sanki... Ağrı geziniyor oradan oraya... Gözlerimi açamıyorum, nefes alamıyorum. Kapı gıcırdıyor.. Dedem saçlarımdan tutuyor. Babam ayaklarımdan. Sürüklüyorlar. Çarpıyorum eşiğe, hiç aldırmıyorlar. İnledim mi, bana mı öyle geldi? Ölmüşüm gibi davranıyorlar. Annem nerde? Anne, anne kurtar beni!!...


Toprak bütün günahları yutabilir; ama kusabilir de...

Çukura atıyorlar çöp çuvalı gibi...
Babânem mi o? Bana değil etrafa bakıyor?
Babâne kurtar!
Sobaya yaklaşırken hani tutardın ya...
Kurtar babâne, harç hurç toprak atıyorlar üzerime.
Karanlık zaten, karanlıktan çok korkarım, bilirsin. Babâne kurtar, babâne!
Medine'ni kurtar babâne! Adımı babanem koymuş, bırakmaz beni.
Üzerim ağırlaşmaya başladı. Babâne, toprak doldurdular.
llk adımımı attığım bahçenin içine soktular? Yer yarılıp içine sokuldum babane?
Susma babâne!
Ben konuşamıyorum! Gücüm yok! Sen konuş!
De ki, kızım vallahi bir daha yapmayacak!
De ki, yazıktır acıkmıştır, ilişmeyin, de!
Bana yağda yumurta yap, babane. Sonra süt içeyim. Uyuyayım babâne. Çok yorgunum...
Ne yaptıysam bir daha yapmıycam babaane!
Babaaanee.......Dedeeee.... Babaaa....

Annneeeeeee.....!!!!

Bu çığlık susmaz, hep kulağında annenin...


Hanife Türkseven
İzmir, 2012 Nisan


Medine'nin ölümü, dünya basınında!
05 Şubat 2010 Cuma 12:43
LONDRA/KUDÜS -ANKA- Adıyaman'da Medine Memi adlı 16 yaşındaki kız çoğunun canlı olarak gömülmesi, yurt dışında da yankı yarattı. Yabancı basın, Türkiye'de ender rastlanan olaylar olmasa da Medine Memi'nin korkunç ölümü, ülkeyi şok etti”, “Otopsi sonucu, kanı donduruyor” gibi yorumlar yapıldı.

TİMES: “MEDİNE'NİN ÖLÜMÜ ÜLKEYİ ŞOK ETTİ”-
“Türk kız çocuğu, genç erkeklerle dostluğunun ailesini utandırdığı için çanlı gömüldü. Namus cinayetleri, Türkiye'de ender rastlanan olaylar olmasa da Medine Memi'nin korkunç ölümü, ülkeyi şok etti.”

-GUARDİAN: “NAMUS CİNAYETLERİ TÜRKİYE'DE ÖLDÜRMELERİN YARISINI OLUŞTURUYOR”-
“16 yaşındaki Türk kızı, genç erkeklerle konuştuğu için canlı gömüldü. Ölümü, Türkiye'deki öldürme olaylarının yarısını oluşturan 'namus' cinayetlerine ilişkin tartışmaları yeniden başlattı.”

HAARETZ: “OTOPSİ SONUCU KANI DONDURUYOR”-
“Otopsi sonucu, kanı donduruyor. Adını açıklanmasını istemeyen bir uzman, 'bulgularımıza göre, kız gömüldüğünde canlı ve şuuru tamamen açıktı' dedi.”

TELEGRAPH: “ÖLDÜRMEDEN DEFALARCA İHBAR ETMEYE ÇALIŞTI”-
“Türkiye'de 16 yaşındaki bir kız, genç erkeklerle konuştu diye ceza olarak akrabalarca canlı gömüldü. Medine, öldürülmeden önce defalarca babası ve büyük babası tarafından dövüldüğünü polise ihbar etmeye çalıştığı da ortaya çıktı.”

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/21653927.asp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder