9 Aralık 2012 Pazar

Bambolika'nın Pırasalı Böreği


Pırasalı- Patatesli Börek

Elde açılmış yufka tadını yakalayamadığımdan börek yapmaz olmuştum. Börek istediğimizde yufka alıp içine bir şeyler atıp teflon tavada pişiriyorduk epeydir: Gözleme bir bakıma.
Ankara'ya gelince buranın hamur işlerinde daha başarılı olduğunu anımsadım. Yediğim en güzel mantıları burda tatmıştım. Karaşarlıların içi katıklı dedikleri yumurta ağırlıklı böreği de çok severdim.
Her neyse, göçmen kayınvalidem pırasalı içle çok güzel açma börekler yapardı. Bende o kadar yetenek ve sabır yok. İkidir yufka aldığım pastaneden gelen ürünler çok güzel olduğundan ve böreğe uygun bir klasik fırın aldığımızdan pırasalı börek yapıyorum. Çok da güzel oluyor.



Dedim ki hemen bunu paylaş, arkadaş taifesi de yararlansın. Kış sebzelerini yemeyen çocuklarıdır, eşleridir yemiş olsun.
Öncelikle malzemeleri özenle tedarik ediniz.
1. 1 kilogram yufka 5 veya 6 yaprağa denk gelir
2. 1/2 kilogram pırasa
3. 3 orta boy patates
4. 3 yumurta
5. 1 su bardağı süt
6. 1 çay bardağı sıvı yağ
7.  1/2 çay kaşığı karbonat
8. 1 tutam maydanoz
9. tuz, pul biber, salça(zevke göre miktarını ayarlayınız)
Öncelikle böreğin iç harcını hazırlıyoruz. Teflon bir kaba biraz yağ ekliyoruz. Rendelediğimiz patatesleri ilk önce ekliyoruz. Biraz kavurduktan sonra, küçük doğranmış pırasalarımızı da kaba boşaltıyoruz. Kıyılmış maydanoz, biraz salça, baharat ve tuzumuzu da kendimize göre ekleyip en sonda üzerine bir yumurta kırıp daha fazla pişirmeden karıştırıp kenara alıyoruz. Hamuru yapıştırmaması açısından harcın soğuduktan sonra kullanılmasına özen göstermeliyiz.
Bu karışım pişerken, ben iki üç işi bir arada yapıp kendimi zora sokmayı sevdiğimden yufkaların üzerine süreceğim karışımı hazırlamıştım bile. Bir bardak süt, iki yumurta ve sıvı yağımı iyice çırptım. Az ılık su ekledim ki hem karışım incelsin hem de ılışsın. Karbonatı da ekleyip güzelce çırptım ve bu da kenardaki yerini aldı.
Tepsiye bu sefer yağlı kağıt koymadım. Biraz yağladım. Yufkaları ortasından koparıp her yufkadan iki yarım daire elde ettim. Bu yarım daireleri hazırladığım karışımla iyice yağladım. Yarıçap kısmına ise harcımı parmak kalınlığında döşedim. Sonra rulo yapıp tepsiye  fotoda görüldüğü gibi yerleştirdim.
Üzerine kalan karışımı sürdüm ve evde çörek otu olduğundan ondan serptim. Susam da güzel giderdi tahminimce. Hiçbiri olmadan da olur. Endişe etmeyiniz. Böylece yazın buzdolabında kışın yine serin bir yerde birkaç saat bekletiniz börek adayını. Daha pofuduk oluyor. Sanırım harçlar, karışımlar hamurla tepkimeye girip tadını buluyor.
Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında, yarım saat veya taş çatlasın kırk dakikada böreğiniz hazırdır. Ilık, soğuk her türlü yenebilir efendim.
Afiyet şeker olsun. Şişmanlatan kalori değil de, üretiminizi artıran kalori yapması dileğimle. Bu işleri yapana yani aşçıya emeği çok olacağından kaloriler dokunmadan geçecektir. Hiç emek sarf etmeden böreği götürenler size diyorum huuu! Sizin durum vahim. Demedi demeyin. Kalori bombası bu!
(Bambolika'nın Spesiyal Müseccel Markasıdır, Her Hakkı Saklıdır ama o kadar saklı ki ben bile bulamıyorum, yemişler yahu bütün böreği. Neyse, iyi ki fotosunu çekmişim.)

09.12. 2012
Hanife Türkseven


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder